På min kandidatuddannelse har jeg bl.a. arbejdet med fagene:
Agil konceptudvikling i et designforskningsperspektiv
Kurset blev afviklet under U-CrAc – en tværfaglig, case-baseret og brugerorienteret workshop. Her fik jeg viden om og færdigheder i følgende:
- Arbejde problemorienteret i tværfagligt samarbejde
- Observere og analysere problematikker i praksis
- Designredskaber og designmetoder til konceptudvikling
- Udarbejdelse af koncept
- Videoskitsering som prototyping
I workshoppen var jeg med til at udarbejde et koncept for affaldsselskabet AVV.
Se konceptvideo og designproces
Konceptudvikling af interaktive digitale medier
- Usability
- User experience
- Konceptudvikling af interaktive digitale medier
- Designteorier og metoder, som f.eks. design game og KJ-metoden
- Udarbejdelse af koncept
- Prototyping
I dette fag udarbejdede jeg et projekt, hvori jeg indgik et samarbejde med Fårup Sommerland.
Digital narratologi
- Analysere og vurdere digitale interaktive tekster med henblik på det ludologiske, interaktive og narratologiske
- Udarbejdelse af digitale interaktive tekster – Se spillet
Gamification
- Anvende spilmekanismer i forskellige kommunikations- og læringssammenhænge
- Anvende spilmekanismer som motivation
Projektledelse og strategisk design
- Metoder og værktøjer til projektledelse og projektstyring af digitale medieprodukter og innovative processer
- Innovationsformer
- Co-design
- Strategisk design – herunder fokus på det forretningsmæssige og organisatoriske (Business Canvas Model)
- Fremlægge og argumentere for digitalt design
Undersøgelsesdesign
- Undersøgelsesmetoder og undersøgelsesteknikker
- Opsamle og håndtere indsamlet data med henblik på omsætning til designprodukt eller designevaluering
- Overskue og vurdere konsekvenserne af forskellige komplekse teoretiske, metodiske og praktiske valg i forbindelse med et undersøgelses design
Medieproduceren
- Planlægning, konceptudvikling og finansering af en audiovisuel medieproduktion
Læs mere om min kandidatuddannelse